מאמרים

תביעת גירושין

סטטיסטיקות הגירושין במאה ה – 21 מצביעות על כך שאחד מכל שלושה זוגות, אשר עמדו נרגשים סמוקי לחיים מתחת לחופה, אופטימיים ומאוהבים ביום נישואיהם, יעמדו גם בפני הליך גירושין. לא משנה איך מגיעים אליו, הליך גירושין עלול להיות כואב, מורכב ועדין, אבל הוא בהחלט קשה ומורכב יותר כשמגיעים אליו שלא בהסכמה.

דווקא לנוכח הכאב והקושי, יש הכרח להתנהל בחוכמה, לחשוב קדימה ולטפל בהליך בזהירות יתרה המבוססת על ידע וניסיון. זו הסיבה שחשוב להיוועץ בעורך דין גירושין המומחה לענייני משפחה וגירושין, כאשר יפה שעה אחת קודם.

אני רוצה לסיים את הקשר הזה

אם הגעתם למסקנה שהחיים שלכם "תקועים", שכבר לא טוב לכם בקשר הזוגי ושהגיע העת לסיום הנישואין, הדרך לעשות זאת היא על ידי פתיחת תיק גירושין. כשיש הסכמה וכשבן הזוג האחר מעוניין אף הוא בגירושין, ניתן לפתוח תיק גירושין גם ללא ליווי של עורך דין גירושין (למרות שהדבר אינו מומלץ ותמיד כדאי להתייעץ ולדעת את זכויותיכם וחובותיכם מכוח קשר הנישואין). אולם כשבן הזוג האחר אינו מעוניין להתגרש, אזי יש לפנות בהקדם לעורך דין גירושין ולהגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני.

תביעת גירושין היא תביעה חד צדדית שמגיש אחד מבני הזוג (בניגוד להליך גירושין בהסכמה). במסגרת ההליכים המשפטיים, כשמדובר בנישואין כדת משה וישראל, יידרש בן הזוג המעוניין בגירושין להוכיח עילת גירושין הלכתית על מנת שבית הדין הרבני יהא מוסמך לחייב את בן הזוג השני בגט. ברוב המקרים, במקביל להליך הגירושין עצמו, יתנהלו בין בני הזוג הליכים נוספים הכרוכים בפירוק הנישואין, כגון הליכי משמורת והסדרי ראייה (כשיש ילדים משותפים וקטינים), הליכי מזונות ומדור (מזונות ילדים ולפעמים גם מזונות אישה), הליכי חלוקת רכוש וכדו'.

היוועצות בעורך דין גירושין בעת גירושין עשויה לסייע לבני הזוג בהגעה להסכמות, גם ללא הגשת תביעות וללא ניהול הליכים בערכאות השיפוטיות. עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי ידע לסייע בניהול משאים ומתנים לכריתת הסכם גירושין וכן בניהול הליכי גישור בהסכמה, שמטרתם להוביל את בני הזוג לעמק השווה ולאפשר לכל אחד מהם לפתוח את הפרק הבא בחייו ב"רגל ימין".

נכפה עלי לסיים את הקשר – מה עושים?

קורה לעיתים שבן הזוג מבקש לסיים הנישואים בניגוד לרצוננו. מבקש לממשיך הלאה בחייו ואיננו מצליחים לשנות את דעתו. גם אם ברצונכם להיאבק על הזוגיות ולנסות לשמרה בכל מחיר – לעיתים מגלים שזה פשוט לא מספיק ושבן הזוג מתעקש – גם במחיר של הליך חד צדדי – להתיר את הנישואין.

במקרים כאלה, ככל שהוגשה נגדכם תביעת גירושין, תידרשו לנהל הליך גירושין, על כל הנובע מכך. הכלל הוא בבתי הדין הרבניים שאין חובה להגיש כתב הגנה, אולם תחויבו להגיע לדיונים שיקבעו בבית הדין לבירור ההליך, ובשלב זה בוודאי שרצוי לפנות לעורך דין גירושין, ביחד עם תביעת הגירושין שהוגשה נגדכם.

מומלץ בחום להיעזר בעורך דין גירושין איכותי, מנוסה וקשוב, כבר מרגע היוודע לכם על רצונו של בן הזוג להתגרש. גם אם מבחינה רגשית אינכם בטוחים כיצד להתמודד עם הסיטואציה, חשוב שיהיה "בצד שלכם" עורך דין גירושין שידאג לכם ושיבטיח שתצאו ממערכת היחסים במינימום נזק, ושהדיאלוג מול בן הזוג (ובוודאי מול עורך הדין שלו) יהיו מקצועיים וישרתו את האינטרסים שלכם.

עורך דין גירושין טוב הוא נכס בתביעת גירושין

לא כל הזוגות שמגיעים להליך גירושין מצליחים לסיים אותו בידידות, לא כל שכן כאשר מדובר בתביעת גירושין. עורך דין גירושין בעל הידע והניסיון המתאימים יעזור לכם לעבור את התקופה הקשה באופן חלק ויעיל, תוך ייצוג הולם בכל ערכאה משפטית, על מנת שאתם תהיו פנויים להתמודד עם כל השאר.

משרד עורכי דין שירי רובינס גולן מציע ליווי משפטי מקצועי ואיכותי בהליכי גירושין, החל מהשלב הייעוץ שלפני הגשת התביעה, בהכנת התביעה עצמה ועד לקבלת תעודת הגירושין. פנו אלינו לשיחת ייעוץ ראשונית ולמדו כיצד נוכל לעזור לכם להתגרש בחוכמה.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספיציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

 

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן