מאמרים

עבירות אלימות במשפחה – ייצוג משפטי עם עו"ד פלילי

במדינת ישראל ישנה התייחסות מיוחדת של החוק כלפי עברות של אלימות במשפחה כאשר ישנו חוק למניעת אלימות במשפחה שמיועד לטיפול במקרים מעין אלה באופן ספציפי.

מקרי אלימות במשפחה הינם רבים וישנו צורך אמיתי להקטין ולבער את העברות הללו מתוך החברה הישראלית, ובמיוחד לשם כך נוצר חוק זה בשנת 1991 יחד עם התייחסות ספציפית לעברות מסוג אלה גם בחוקים נוספים אשר עוסקים באלימות.

חוק זה יוצר הבחנה בין סוגים שונים של אלימות במשפחה וכן של סוגי האלימות בהם היה שימוש על ידי התוקף כלפי המותקף, בן המשפחה. האלימות אינה חייבת להיות פיזית, אלא יכולה להיות נפשית, כלכלית ומילולית כאשר העונש עבור תקיפה במשפחה הינו ארבע שנות מאסר ואם מדובר בתקיפה שגרמה לחבלה העונש יהיה כבר שש שנות מאסר.

איך ניתן להתמודד מול עבירות אלימות במשפחה?

לפני שניגשים למשטרה על מנת להגיש תלונה או בוחרים לסיים את הקשר על ידי הגשת תביעה לגירושין בשל רקע אלים בין בני הזוג, חשוב לפנות אל עורך דין פלילי אשר יכין את המותקף אל התהליך אשר בפניו הוא עומד ויכשיר את הקרקע לשם הגנה מירבית עבור המותקף וענישה של התוקף לפי חומרת החוק למניעת אלימות במשפחה.

תלונה – האמצעי הראשוני והבסיסי עבור כל אדם אשר עבר תקיפה והיה חשוף להתנהגות אלימה על כל רבדיה הינו הגשה של תלונה כנגד אותו אדם במשטרה. ניתן לקבל באופן מיידי צו אשר מרחיק את התוקף מן המותקף למשך של שבעה ימים. תהליך זה אינו נעים וקשה על רוב אלה שהגיעו למצב בו הם צריכים להתלונן במשטרה על תקיפה מצד בן משפחה ולכן מומלץ לבצע הליך זה לצד עורך דין פלילי שיהווה בסיס איתן במישור לא מוכר.

צו הרחקה – באופן זה ישנו צו אשר אוסר על המותקף להתקרב אל אותו בן משפחה כלפיו ביצע עברות של אלימות. צו זה מתחלק לשלושה סוגים של צווים הכוללים צו הרחקה, צו הגנה וצו למניעה של הטרדה מאיימת. כדי לדעת בדיוק איזה צו ניתן להוציא ואיזה יהיה הכי אפקטיבי במקרה של עברת אלימות במשפחה יש לפנות אל עורכי דין המטפלים בתחום הפלילי.

יש לקחת בחשבון כי הגשה של תלונה אשר תתגלה בתור תלונת שווא לגבי אלימות במשפחה הינה נושא מאוד רציני אשר נחשב לביצוע של עברה פלילית חמורה. הצגה של כל הפרטים כפי שהתרחשו באמת תסייע לעורך דין פלילי להשיג את אמצעי ההגנה הטובים ביותר מפני תקיפה עתידית ולהגן על אדם שמואשם בתקיפה ללא כל בסיס אמיתי. אדם אשר מגיש תלונה ללא כל אחיזה במציאות שתוכל להיות מופרכת בהמשך הדרך יסכן את עצמו במאסר בפועל או בתשלום של פיצויים לאדם נגדו הוגשה התלונה.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספיציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן