מאמרים

5 סיבות טובות לערוך הסכם ממון לפני הנישואין

יותר זוגות מחליטים בשנים האחרונות לנהל את תהליך החתונה שלהם בדרך שנוחה להם. יש מי שמתחתנים דרך הרבנות, יש מי שבוחרים טקסים אחרים ויש מי שחושבים קדימה ומנהלים בצורה משפטית את החיבור הזוגי, דרך הסכם ממון שמגיע לפני הטקסים והחגיגות. הסכם ממון, על אף שרבים תופסים אותו כמשהו קצת פחות רומנטי, יכול להקל על תהליכים זוגיים שקורים בהמשך הדרך. אלו הן הסיבות העיקריות לערוך הסכם ממון לפני הנישואין:

ידיעה מראש

אולי יותר מהכל, הסכם ממון מעניק לנו ידיעה מראש לגבי הבסיס הכלכלי שלנו. אנחנו נכנסים לזוגיות כשאנחנו יודעים שיש לנו קרקע מתחת לרגליים, אנחנו יודעים מה שייך לנו, מה שייך לנו כזוג ומה שייך לבן הזוג שלנו. אנחנו יכולים לחלוק ולחיות יחד, אבל לכל אחד מאיתנו כפרט יש שקט נפשי – ידיעה מראש שמה ששייך לו, יישאר שלו בכל מצב.

התנהלות כלכלית יציבה (ולא רומנטית)

רבים מאיתנו מתקשים להפריד בין היציבות הכלכלית בתוך הזוגיות ובין הזוגיות עצמה. המחשבה על הסכם ממון נראית לא רומנטית ומנוגדת לעקרון של זוגיות וחיים משותפים. הסכם הממון לוקח את הנושא הכלכלי שעוטף את החיים המשותפים ומייצב אותו. אנחנו מתרחקים מהרומנטיקה כדי לאפשר לה לקרות, בלי דאגות, כשכל אחד מהצדדים יודע מה הוא שווה וכמה שייך לו.

שמירה על נכסים קיימים

בעידן שבו זוגיות יכולה להסתיים בכל עת, מסיבות שונות, חשוב להגן על הנכסים הקיימים שלנו. הסכמי ממון מגינים עלינו במקרים של פרידה קשה, של גירושים סוערים ובכל מצב שבו הקרקע נשמטת תחת הזוגיות שלנו. כשכל אחד יוצא מהזוגיות עם מה ששייך לו על פי חוק, הניסיון להמשיך הלאה הופך קל יותר והמאבקים מצטמצמים באופן משמעותי.

הגנה על הילדים שיבואו

הסכם ממון יכול להגן על הילדים במקרה של חלוקת רכוש בזמן פרידה. החלוקה הופכת ברורה יותר והילדים לא מעורבים בשיקולים הכלכליים. כאשר מטפלים בנושא לפני החתונה ודואגים להטוות את הדרך באמצעות הסכם ממון, כל מה שיבוא אחר כך הופך קל יותר. ההתלבטויות, השאלות והקשיים נפתרים בגלל חוזה מסוכם וחתום, זאת כמובן בתנאי שהחוזה נערך בקפידה ומייצג נאמנה את שני הצדדים.

שקט נפשי

אולי יותר מכל סיבה אחרת, הסכם ממון מעניק לכם שקט נפשי. כשאחוז המתגרשים עולה משנה לשנה וכשזוגיות היא פרק בחיים שאינו תמיד לכל החיים, חשוב להיות ריאליים ולהגן על עצמנו מראש. רבים מאיתנו נכנסים לזוגיות כשהם בעלי נכסים – דירות, מכוניות, חסכונות כספיים, ירושות וכדומה.
כדי לדעת שהנכסים שצברנו לאורך השנים נשמרים איתנו והולכים איתנו לאורך הדרך, חשוב ליצור הסכם ממון איכותי ותקין. הסכם כזה יעניק לכם שקט נפשי לאורך שנים ארוכות, מה שיכול לתרום גם לזוגיות נעימה וארוכת שנים.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן